سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب شاید با افزایش نگرانی مردم نسبت به آب هایی که برای تامین خانه ها در حوزه شهری و شهرداری برقرار میشود, بر سر زبانها افتاده باشد. خرید چنین دستگاه هایی باید با آگاهی کامل نسبت به قطعات و کارکرد آن انجام شود. ما در این قسمت, به اختصار شما را با انواع آن در دستگاه تصفیه آب آشنا میکینم.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم ؟

دستگاه تصفیه آب امروزه یکی از دغدغه های اکثر مردم دنیا شده است. آیا آب خانگی یرای نوشیدن سالم است یا خیر؟

متاسفانه, طبق ارزیابی که انجام شده, اکثر آب های خانگی بخاطر سطح بالای موادی مثل باکتری, سرب و سم های ضد آفت, ناسالم می باشند و دستگاه تصفیه آب لازم است, تا این مواد آلاینده را پاک کند.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

اما اینکه چه نوع دستگاهی باید بخریم بسیار مهم است. زیرا با دانستن کارکرد آن و ابزاری که در آن بکار رفته, انتخاب شما برای خرید یک دستگاه تصفیه آب بین تعداد زیادی از برندهای که در این زمینه در بازار فعالیت میکنند, آسانتر خواهد شد.

مسلما خرید یک بطری آب, سریعترین و ارزانترین راهی است که برای بدست آوردن یک آب سالم, وجود دارد. اما اینکار هم برای محیط زیست مضر است و هم اینکه در طول زمان, هزینه آن سنگین تر خواهد شد.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم ؟

بطری های آب میتواند با همان استانداردهایی که در دستگاه تصفیه آب خانگی موجود است, تولید شود یعنی جریان آبی معکوس, کربن فعال شده یا اشعه های بنفش و این یعنی اینکه خرید یک دستگاه تصفیه آب میتواند به شما همان آب های سالمی که در بطری ها وجود دارد را با ابزار مشخص, به شما هدیه بدهد.

تاثیر از بین بردن مواد آلاینده در دستگاه تصفیه آب, بستگی به نوع تکنولوژی دارد. پس لازم است بدانیم, چه موادی را میخواهید از بین ببرید. ما در اینجا قصد داریم شما را با این نکته ها به اختصار آشنا کنیم.

  • انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب

اگر مشکل شما با آب, شن, لجن, رسوبات, خاک یا چنین موادی باشد, یک فیلتر اسکرین کننده میتواند کافی باشد. این فیلتر در دستگاه تصفیه آب از از الیاف و سرامیکی ساخته شده که این مواد آلاینده یا موادی مانند باکتری را از بین میبرد. اما نمیتوان به آنها تکیه کرد تا آب را از ارگانیسم هایی که موجب بیماری میشوند و یا فلزاتی مثل جیوه و یا سرب, پاک کند.

فیلترهای آبی کربنی در دستگاه تصفیه آب

اگر مزه آب نوشیدنی, یا بوی و یا شکل آن بد است, باید از فیلترهایی استفاده کنید که حاوی کربن فعال شده هستند. اگر یک دستگاه تصفیه با فیلتر کربنی داشته باشید, دیگر آب های نوشیدنی شما فاقد کلرین, سم های ضد آفت, رادون ودیگر مواد شیمیایی این چنین خواهد بود.

نکته ای که وجود دارد این است که یک دستگاه تصفیه آب با فیلتر کربنی, نمک, نیترات, نیتریت و بعضی از فلزات دیگر این چنینی را از بین نمیبرد.

فیلترهای آبی کربنی در دستگاه تصفیه آب

پس بدانید که فیلتر کربنی در دستگاه تصفیه آب, مواد آلاینده ای را که از آب گرفته را در خود جمع میکند و این ممکن است باعث رشد دوباره باکتری در آب شود, برای رفع این مشکل باید کارتریج فیلتر کربنی را هر از چند گاهی عوض کنید.

فیلترهایی با جریان آب معکوس در دستگاه تصفیه آب

اگر میخواهید موادی شیمیایی مثل نمک, فلزاتی مثل سرب, مواد آلاینده معدنی, نیترات و بعضی از مواد ارگانیک شیمیایی را از بین ببرید میتوانید از چنین فیلترهایی در دستگاه تصفیه آب خود استفاده کنید.

فیلترهایی با جریان آب معکوس در دستگاه تصفیه آب

تقطیرکننده ها

تقطیرکننده ها در واقع دستگاه تصفیه آب قابل حمل است که با حرارت آب به بخار تبدیل, و سپس دوباره بازگرداندن آن در قوطی های مخصوص این دستگاه است.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم ؟ با کیفیت و مرغوب

دستگاه تصفیه آب نصب شده روی شیر

جالب است که بدانید چنین دستگاه هایی قابلیت نصب بالایی آسانی دارند. و دیگر لازم نیست در زیر سینک نصب شود. فیلترهایی که در دستگاه تصفیه آب باید موجود باشد در چنین دستگاه هایی نیز وجود دارد.

دستگاه تصفیه آب نصب شده روی شیر

دستگاه تصفیه آب با استفاده از UV

چنین دستگاه هایی, باکتری ها و ویروس ها را از بین میبرد و همچنین بو و مزه بد آب را ازبین میبرد. چنین سیستم هایی میتوانند با فیلتر کربنی در دستگاه تصفیه آب ترکیب و تاثیر بهتری داشته باشد.

دستگاه تصفیه آب با استفاده از UV

همانطور که در بالا اشاره شد, دستگاه تصفیه آب در کشورهای مختلف با قیمت های مختلف عرضه میشود ولی نکته حائز اهمیت کارایی فیلترهای آن است که از مهمترین قسمت های هر دستگاه تصفیه محسوب میشود و باید در خرید, به آن توجه کنید.