سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه تصفیه آب خانگی

نظر

یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب باید دارای ویژگی هایی باشد تا نه تنها آن کارایی لازم را به شما بدهد، بلکه به عنوان یک دستگاه تصفیه آب در میان بهترین های دستگاه تصفیه آب خانگی قرار گیرد.

  • دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

دستگاه تصفیه آب خانگی در برندها و طرح ها و مراحل مختلفی در بازار موجود می باشد اما این خوب بودن بستگی به استفاده و کاربرد آن برای شما دارد.

یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

شاید انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خوب کار آسانی به نظر برسد اما هنگامی که با تنوع برندها و کارایی مختلف این دستگاه ها روبرو شوید، متوجه خواهید شد که این کار چندان هم آسان نیست و شما پیش از هر کاری باید اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید و با ویژگی های یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب آشنا شوید.

ما در اینجا قصد داریم درباره ویژگی های یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب بیشتر صحبت کنیم.

میزان مصرف دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

پیش از هر کاری باید میزان مصرف آب خود را برآورد کنید و در مورد کاری که باید دستگاه برای شما انجام می دهد نیز تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال از ابتدا تعیین کنید که دستگاه تصفیه آب خانگی را برای تصفیه چه آبی نیاز دارید.

آب شرب، آب برای آشپزی، آب برای استحمام و بسیاری از موارد می تواند برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خوب در نظر گرفته شود.

مورد دیگری که باید در کنار این مسائل به آن پرداخته شود، میزان آلودگی آب از رسوبات، آلودگی های شیمیایی، کلر و بسیاری موارد دیگر است که می تواند در انتخاب نوع دستگاه تصفیه آب خانگی و تعداد مراحل آن موثر باشد.

تشخیص دستگاه تصفیه آب خانگی خوب اصلی از تقلبی

ویژگی دیگری که باید به آن توجه شود، اصلی و یا تقلبی بودن دستگاه تصفیه آب خانگی است.

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی دقت کنید که دستگاه اصلی را خریداری کنید، بسیاری از افراد به دلیل هزینه کمتر و تبلیغات فراوان گول دستگاه تصفیه تقلبی را خورده و آن را خریداری می کنند و پس از مدتی متوجه می شوند که عملکرد آن با یک دستگاه تصفیه آب خانگی اصلی بسیار تفاوت دارد.

لازم است در اینجا یادآور شویم که دستگاه های تصفیه آب خانگی تقلبی، از تعداد مراحل کمتری نسبت به دستگاه های اصلی بهره می برند.

به عنوان مثال ممکن است به شما یک دستگاه تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای معرفی شود، در صورتی که دستگاه های اصلی از 5 مرحله ای آغاز می شوند و تا 10 مرحله ای نیز ادامه پیدا می کنند.

دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

شیوه تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

حتماً به شیوه تصفیه آب و تعداد مراحل آن در دستگاه تصفیه آب دقت کنید زیرا برخی از آلودگی های آب با دستگاه های 5 مرحله ای حذف نمی شوند و نیاز به تصفیه بیشتر وجود دارد.

یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب باید از مرحله اسمز معکوس و یا فیلتر RO بهره ببرد.

این مرحله به پاکسازی آب به صورت ویژه ای می پردازد به طوری که آلودگی باقیمانده در آب و یا نمک موجود در آب در این مرحله از آب گرفته می شود.

در این مرحله آب پس از گذر از دیگر فیلترها و گرفتن آلودگی ها و رسوبات موجود در آن، در نهایت از یک غشا با فشار گذرانده می شود تا نمک و رسوبات باقی مانده در آن گرفته شود.

گارانتی یک دستگاه تصفیه آب خوب

یک تصفیه آب خانگی خوب باید از مشتریان خود به خوبی پس از خرید دستگاه پشتیبانی کند.

برای خرید دستگاه تصفیه آب خوب و بهره مندی از گارانتی و پشتیبانی آن باید دستگاه تصفیه آب خانگی را از نمایندگی های مجاز خریداری کنید.

یکی دیگر از دلایل خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از نمایندگی این است که شما از سرویس ها و تعمیرات پس از خرید آن به گونه ای بهره مند خواهید شد که در صورت خرابی قطعات و یا از کار افتادن فیلترهای آن، بتوانید قطعات اصلی دستگاه تصفیه آب خانگی را از نمایندگی تهیه کنید.

گارانتی دستگاه تصفیه آب خوب

استانداردها و گواهینامه های دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

فراموش نکنید یک دستگاه تصفیه آب خانگی باید در هنگام طراحی و ساخت از استانداردهایی در ساخت تبعیت کند.

از قبیل این استانداردها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گواهینامه FDA که آن را سازمان غذا و داروی آمریکا صادر می کند.
  • گواهینامه NSF یکی از گواهینامه های مورد نیاز است که از سوی بنیاد ملی بهداشت ارائه می شود.
  • گواهینامه WQA از سوی انجمن ملی کیفیت آب صادر می شود.
  • گواهینامه ROSH یا گواهی محدودیت برخی مواد خطرناک که از سوی اروپا صادر می شود و به منظور مقابله حذف مواد خطرناک مضر برای انسان صادر می شود.